2012. április 17., kedd

Narancsos kacsa pappardelle

Egyik reggel a rádióban Rákóczi Feri ecsetelte, hogy olyan isteni narancsos kacsát készített tagliatellével, hogy még a saját kezét is megcsókolta.
Azon nyomban éreztem, hogy ezt én is AKAROM! Hosszas keresgélés után egy hasonló receptet  a Panzani tészta oldalán találtam. Egyszerűen tökéletes!
Az szósz eredeti mennyiségét megtripláztam, mert az első kísérlet során kissé száraznak találtam a tésztát.

                                                              Recept (4 főre)

400 g pappardelle, 2 kacsamellfilé, 3 narancs, 18 ek portói (rosé vagy fehérbor is megteszi), 90 g vaj, 3 ek. borecet, 3 ek porcukor, só-bors

A narancsot alaposan mossuk meg, narancshéj csíkozóval hámozzuk meg a héját vékony metéltnek. A narancs levét facsarjuk ki. A narancshéjat forraljuk fel vízben háromszor, közben cseréljük a vizet. Egy serpenyőben karamellizáljuk a cukrot a vajjal, majd adjuk hozzá a bort, az ecetet és a naracslevet. Sűrítsük be kb. a felére, majd adjuk hozzá a narancshéjat és főzzük tovább, míg sűrű, krémes lesz.
A filét só-borsozzuk, irdaljuk be a bőrét, süssük zsírjára, majd mindkét oldalát 10-10 perc alatt pirítsuk meg közepes lángon. Mivel mi welldone szeretjük, én még vasalóval kipréseltem belőle a nedvességet és ráhúztam egy kicsit a sütési időre.



2 megjegyzés: