2012. április 15., vasárnap

Kecskesajtos, (mogyoró)hagymás tarte tatin

Mint már a kezdeteknél kiderülhetett, nagyon szeretem a tarte tatinokat, borított pitéket, fordított tortákat. Az elnevezésből lehet válogatni bőven, mert kicsit nehezen magyarosították e tészta nevét.
Jöhet belőle sós és édes verzió is. A mostani kicsit a kettő keveréke.
 Egyik hétvégén úgy gondoltam, hogy előállok valami húsmentes menüvel, mert túl sok húst fogyasztunk. Medvehagyma krémlevessel indítottunk, mert ugyebár szezonja van. Utána következett ez a torta. A férjem orrán láttam, hogy nagyon turkálja az ételt, mire kiderült, hogy a húst hiányolja, (keresi) belőle. Hát ennyit a vegetáriánus kaja kísérletről. Legközelebb a felére dobok egy kis pirított csirkemellfilét. Update: Most, miután olvasta, azt üzeni SZALONNÁT.
Az eredeti recept a GoodFood első magyar számából származik. Mint a cím mutatja, mogyoróhagyma szükségeltetik az eredeti verzióhoz. Nos, én tűvé tettem a várost mogyoróhagyma után, de senki nem tudott adni. Mire a netről kiderítettem, hogy a salott(sonka)hagymának két fajtája van: a kicsi, kerek a mogyoróhagyma; a nagyobb, hosszúkás a banánhagyma. A salotthagyma francia származású, többrekeszes, kissé édesebb, mint a mi vöröshagymánk. Na de ennek hiányában jött a vöröshagyma és nekem így is nagyon ízlett a végeredmény. A lepényt borító kecskesajt is véletlen akadt az utamba, egyik körúti török gyrosos pultjában láttam meg és hoztam el.

                                                                       Recept

600 g hagyma, 2 ek. olivaolaj, 25 g vaj, 4 ek. balzsamecet, 2 ek. barna cukor, 4 ág kakukkfű, 1 cs. (375 g) leveles tészta, 10-15 dkg kecskesajt

A sütőt melegítsük elő 200 fokra. Ha vöröshagymával dolgozunk, csak meg kell pucolni, ha mogyoróhagymával, akkor öntsük fel a hagymát forrásban lévő vízzel, így 10 perc után meg lehet hámozni. Az olaj-vaj keverékén pároljuk puha, barnára a hagymát, úgy 10-15 perc alatt. Keverjük hozzá a cukrot, ecetet, 2 ág kakukkfüvet, és pirítsuk, amíg a cukor karamellizálódik. Só-borsozzuk ízlés szerint. A maradék kakukkfüvet szórjuk egy piteformába, rá mehet a hagyma. A levelestésztát nyújtsuk kissé nagyobbra, mint a piteforma, fedjük le a hagymát, tűrjük be a széleit.25-30 percig süssük, kecskesajttal táláljuk.

3 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, és biztos finom volt! :)
    A férjecskédnek üzenem, hogy akár a tésztába is süthetted volna a husit, azért nem találja darabosan a tetején! :)

    VálaszTörlés
  2. Tegnap a csirekszárnyhoz is szalonnát akart enni!

    VálaszTörlés
  3. Van akinek a csirke is a zöldségek közé számít... Ennek fényében érthető! :)

    VálaszTörlés