2012. április 22., vasárnap

Fügeimádóknak: mascarponés fügetorta

Ez az első saját ötlet alapján készült receptem. Nagyon büszke vagyok a gyerekre!
Alapnak a már posztolt máktortát vettem, csak a mákot finomra őrölt mandulával cseréltem ki. A tésztában visszaköszön egy kis fügebefőtt, ha már nagyon fügés ízeket szeretnénk, de nélküle is kiváló tortaalapot kapunk. A füge édes töménységét egy kis narancslekvárral közömbösítettem, melyért a köszönet Irma barinőmet és Ambrust illeti, akik Karácsonykor nem sajnálták a fáradságot a lekvárfőzéshez. A tortalapot házi fügelekvárral töltöttem meg és végezetül dekorációnak friss zöld füge csücsül a mascarponekrém tetejére.


Recept (20 cm átmérőjű formához)
200 g finomra őrölt mandula vagy mandulaliszt, 70 g cukor, 2 tojás, 40 g vaj, 5 g sütőpor, 2 szem fügebefőtt felaprítva (elhagyható), 250 g mascarpone, 1 cs. vaníliás cukor, 1 ek gránátalmás balzsamecet, 2 szem füge

A tojássárgáját keverjük fehéredésig a cukor felével, a fehérjét verjük kemény habbá a cukor másik felével. A vajat melegítsük puhára. Keverjük el a sütőport a mandulaőrleménnyel, dolgozzuk össze a tojássárgájával és a feldarabolt fügebefőttel. Végül óvatosan forgassuk össze a masszát a fehérjével. 180 Celsius fokra melegített sütőben 45 percig süssük, tűpróba! Amíg hűl, keverjük ki a mascarponét a vaníliáscukorral, ízlés szerint plusz cukorral édesíthetjük és adjuk hozzá a grenadinos balzsamkrémet. Kenjük a krémet a kihúlt tortára, díszítsük friss fügével.
Ha nagy tortát szeretnénk, átarányíthatjuk a receptet 500 g mandulából kiindulva.

2 megjegyzés:

  1. Ez jól hangzik és szép is...de a virág is nagyon tetszik a képen! Milyen virág ez?

    VálaszTörlés
  2. Köszi! A virág egy Cattleya orchidea, a kiállításon gyűjtöttem be, de már kezd hervadni :-(

    VálaszTörlés