2012. április 24., kedd

Gyors ebéd: balzsamos csirkemell mangós fahéjas rizzsel

Na jó, a pácolást már előtte nap össze kell dobni (szó szerint csak ennyi), és így az ebéd elkészítésének ideje csak a rizs főzési idejétől fog függeni. Mostanában rákattantam az ízesített balzsamecetekre, melyeket lehet alkalmazni húsokhoz, salátákhoz, desszertekhez, fagylaltokhoz. Nagyon rafinált ízeket ad az ételekhez. Legutóbb mascarponéval kevertem, most pedig húst pácoltam vele. De még nagyon sok ötlet körvonalazódik a fejemben, amit szeretnék megvalósítani. Nekem a hús két napig felejtődött a pácban, melynek köszönhetően iszzonyúan puha, omlós lett a végeredmény.


                                                                      Recept

50 dkg csirkemellfilé, 3 ek földimogyoróolaj, 3 ek szószajósz, 3 ek gránátalmás balzsamecet ( lehet fügés, narancsos kinek mi tetszik), rizs, 1/2 mangó felkockázva, fahéj, só ízlés szerint

A húst 2x2 cm-es kockákra vágjuk, összeállítjuk a pácot és mehet az egész a hűtőbe. 1-2 nap után pici olajon pirosra sütjük. Mivel a szójaszósz sós, ízlés kérdése a további sózás. Kis kockákra vágott mangóval kevert jázminrizzsel tálaltam, melyet megszórtam egy pici fahéjjal.
                

3 megjegyzés: