2012. szeptember 23., vasárnap

Sült sütőtök krémleves

 Ezt a receptet Chili&Vaníliánál találtam, és mivel mindenki legekben beszélt róla, így a szombaton vett 2 kilós tök fele leves formájában végezte, a másik feléből pedig tökös-fetás penne lett. Az alaplé mennyiségén változtattam, az eredeti 1,2 liternél jóval többet használtam, mert nekem túlságosan sűrű volt, mármár nem is leves, inkább püré állagú, így nagyon laktató. A chili pikáns ízét hiányoltam még belőle, hogy átforrósítsa a testet (torkot) belülről, így díszítés és ízesítés gyanánt tökmagolaj helyett egy kis chiliolaj került még bele, de bármilyen formában megteszi a chili.                                                              
                                                                     Recept:
kb. 1 kg sütőtök felszeletelve, 1-1 közepes burgonya és alma felkockázva, 1 hagyma felaprítva, 1,8 l zöldségleves alaplé, só, bors, frissen reszelt szerecsendió, 5 dkg vaj, 2-3 ek. méz, 1-1.5 dl tejszín, pár csepp chiliolaj

A sütőtököt felszeletelve sütőben 45-50 perc alatt puhára sütjük. A vajon üvegesre pirítjuk a  hagymát, a mézet hozzáadjuk és karamellizáljuk. Felöntjük az alaplével, beletesszük a burgonyát és az almát, és puhára főzzük közepes lángon. Hozzáadjuk a héjáról lekapart sütőtök húsát és botmixerrel pürésítjük. Tejszínnel felhúzzuk vagy ha még szükséges kevés vízzel ízlésünknek megfelelő sűrűségűre hígítjuk. Ízesítjük só-bors-szerecsendióval. Tökmag- vagy chiliolajjal és pirított tökmaggal tálaljuk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése