2012. szeptember 24., hétfő

Répatorta

A receptet Pákosztos Millinél találtam azzal a megjegyzéssel, hogy 5 perc alatt összedobható a torta. Valóban a répa lereszelése tovább tart, mint a hozzávalók összeállítása. Cserébe egy finom, mazsolában gazdag, omlós tésztájú desszertet kapunk, melyben nem érezhető ki a répa íze, így akit kiráz tőle a hideg, annak is ajánlom kipróbálásra. Én ugyanis néhány évvel ezelőtt, mikor először hallottam a répatortáról, nagy fenntartással és undorral álltam hozzá. Aztán kipróbáltam egy kanadai receptet, mely bár nem volt rossz, enyhén szólva is feledhető volt. A mostani olyannyira nem, hogy már többször is készítettük, egyedül a cukormáz nem sikerült még megfelelően. Ha a következő jobb lesz, akkor ígérem lesz képcsere!

                                                                         Recept:

175 g barnacukor, 175 g liszt, 250 g répa, 100 g mazsola, 125 ml étolaj, 3 szobahőmérsékletű tojás, 1 tk. szódabikarbóna, 1 tk. fahéj, csipet őrölt szerecsendió, 1 narancs reszelt héja
máz: fél narancs leve, porcukor, amennyitől sűrű lesz a narancslé

A hozzávalókat összekeverjük, egy 18-20 cm-es sütőpapírral kibélelt tortaformába öntjük, majg 180 fokra előmelegített sütőben kb. 45-50 percig sütjük, tűpróbával ellenőrizzük. Ha kihűlt a narancsos cukormázzal bevonjuk, mely elvileg szép fehérre szárad. Na ez nem jött össze nekem, lehet spóroltam a cukorral.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése