2012. június 18., hétfő

Fehércsokis sajttorta bogyós gyümölcsökkel

Nagyon örülök, hogy megjelent a GoodFood magazin nálunk is, mert mindig rengeteg olyan recept van benne, ami az alig várom, hogy elkészíthessem kategóriába tartozik. Na ez a fehércsokis torta is ilyen hívogatóan nézett vissza a címlapról. De, aki nem vigyáz, az úgy járhat, mint én. A torta helyett, majdnem pohárkrémet sikerült csak produkálnom. Pont most voltam egy tanfolyamon, ahol felhívták a figyelmet, hogy nagyon el kell találni a határt a tejszínhab felverésekor, hogy jó kemény hab legyen, de még ne menjen át vajba. Nos én ettől való félelmemben csak amolyan "óvatos" habot verhettem és a torta nem kötött meg teljesen. Ízre nagyon finom volt, férj mondta is, felvehetem a listájára a fahéjas kuglóf és a máktorta után harmadiknak; de hát a látvány! Nem baj, megmutatom nektek, és legközelebb, ha elkészítem, a sikeres példányt is megosztom majd.

                                           Recept 24 cm-es kapcsos tortaformához:

225 g teljes kiőrlésű keksz, 100 g olvasztott vaj
500 ml habtejszín, 300 g fehércsoki, 200 g natúr sajtkrém, 50 g porcukor
250 g bogyós gyümölcs (szeder, málna, áfonya), 100 g porcukor, 4 ek. víz

A tortaformát kibéleljük zsírpapírral. A kekszalaphoz a kekszet ledaráljuk, majd elkeverjük a vajjal és a masszát egyenletesen egy kanállal a forma aljába nyomkodjuk. Hűtőbe helyezzük. A fehércsokit vízfürdő felett megolvasztjuk, elkeverjük a sajtkrémet a porcukorral, majd az egészet összeelegyítjük. A tejszínből kemény habot verünk (úgy hogy csúcsot húzzon a habverő), majd óvatosan elkeverjük a fehércsokis-sajtkrémmel. A krémet a kekszre rétegezzük. A gyümölcsöket összeforraljuk a cukorral és 4 ek. vízzel, amíg a gyümi megpuhul, de nem esik szét. Kivesszük a gyümölcsöket, a maradék levet kissé besűrítjük. Tálaláskor a tortát kivesszük a formából, majd a gyümölcsöt és szószt a tetejére halmozzuk ízésesen.


1 megjegyzés:

  1. Drága Györcikém!
    Csak azt sajnálom, hogy nem tudtam megkóstolni ezt a remek művet! Nem mindig a külső számít!
    puszi :)

    VálaszTörlés