2013. május 21., kedd

Párizsi kocka muffin

Hétvégén babalátogatóba készültünk Rita barátnémhoz, akivel kis krampuszaink majdnem egyidősek. Törtem a fejem, hogy mit is vihetnék ajándékba... abban biztos voltam, hogy sütni szeretnék valami édességet...amikoris eszembe jutott: sok-sok évvel ezelőtt, az egyetemi években, a 3-as koli menzáján elfogyasztott ebéd után mit is nassoltunk. Ez a párizsi kocka volt, melyet akkor hoztak újra "forgalomba". Na nem az a flancos párizsi krémmel töltött marcipános desszert, hanem az igazi, aranyfóliás, retro melba kocka kistestvére, mely egy kávés-alkoholos krémmel töltött falatka. Mai napig elfog a nosztalgia, ha meglátom. Én valahogy úgy vagyok a főétkezéssel, hogy akármennyire jóllaktam, van egy külön rekesz a gyomromban az édességnek fenntartva, ahol pont elfér egy adag finomság. Na ennek a rekesznek a megtöltésére kiváló a párizsi kocka. Sajnos összetételt nem tüntettek fel a csomagoláson, így még PralinéZsuzsit, a bonbonok szakértőjét is megkérdeztem, nem-e ismeri. Így maradt az eredeti gondolat: az alap legyen egy nagyon csokis muffin, melyet kávéval és rumaromával ízesített csokoládéganache-zsal díszítek, szem előtt tartva, hogy baba"buliba" készül a dolog. Már alig várom, hogy kipróbáljam a krémet kávélikőrrel!
Az alapmuffin recept: http://www.nyammm.hu/2013/03/cupcake-heaven-vol2-husveti-cupcake.html.
Én feleztem a hozzávalókat, így 12 db muffin lett belőle.
                                                   
                                                    A csokoládé ganache receptje:

2 dl legalább 30% zsírtartalmú tejszín, 100 g tejcsoki, 100 g 75% kakaótart. étcsoki, kb. fél dl kávé, 3 tk. rumaroma

A tejszínt felforralom és az apróra tört csokira öntöm, és elkeverem, míg a csoki felolvad. Hozzáadom a kávét és a rumot. Hűtőbe teszem. Ha sűrű krémes, habzsákból kinyomva a kihűlt muffinokra nyomom. Célszerű először a krémet elkészíteni, hogy mire a muffin kihűl, már díszíthessük is. Plusz megfejeltem muffinonként egy fél eredeti párizsi kockával.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése