2013. május 8., szerda

Karotta krémleves

Egy párizsi utazásnak köszönhetem a francia konyha iránti rajongásomat. Ezekután kerestem állandóan a lehetőséget, hogy hol lehetne megfelelő főzőtanfolyamon elsajátítani  a franciák ízvilágát, de ekkor még nem nagyon találtam ennek kivitelezésére helyszínt. Majd egyszer csak jött a Julie&Julia film és a gombamódra szaporodó főzőiskolák. És lám, egyszer csak lett köztük francia menüsor is, mégpedig a szigetmonostori Rosinante fogadó szervezésében. Nagy boldogan be is jelentkeztünk; igaz, az, hogy mit főzünk, zsákbamacska volt, mert csak nem sokkal az alkalom előtt derült ki. Mikor elsőnek megláttam a kiírást, kicsit el is kenődtem. Mert hát a répát nyersen még szeretem is, de levesben és pláne répalevesnek! Kicsit az iskolai menza répafőzelékére asszociáltam. Aztán a végeredmény kárpótolt mindenért. Azóta is ez a kedvenc krémlevesem, és nem mellesleg könnyen elkészíthető. A csavart a fűszerezése adja meg: történetesen a gyömbér.

                                                                    Recept 2 főre:

fél fej felaprított vöröshagyma, 2 szál felaprított sárgarépa, 1 ek olaj, só bors, 1 ek. reszelt gyömbér, 2 dl tejszín, 2 ek. étkezési keményítő hideg vízben elkeverve, 5 dkg vaj, petrezselyem

A hagymát üvegesre pároljuk az olajon, hozzáadjuk a répát, megpirítjuk, majd felöntjük annyi vízzel, hogy ellepje. Lefedve a répát puhára főzzük. Ízesítjük a gyömbérrel só, borssal. Hozzáadjuk a tejszínt és a keményítőt és botmixerrel homogénre pépesítjük. A végén beledobjuk a vajat, hogy selymes fénye legyen. Petrezselyemmel és gyömbéres tejszínhabbal díszíthetjük.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése