2013. május 13., hétfő

Lucinda Scala Quinn szicíliai paradicsomos húsgombóca

Áron mellett mostanában, ha alvási ideje van, sokkal több időm jut gasztroműsorok nézésére. Ezek egyikén fut Lucinda Scala Quinn műsora, ahol 3 nagyétkű fiát és férjét eteti mindenféle földi jóval. Gondoltam jó lesz, ha nyitva tartom a szemem, hisz nekem is 2 nagyétkű férfit kell jóllakatnom. Igaz, az egyik még csak tejet eszik, de ha az apjára ütött, akkor hamarosan felköthetem a felkötnivalót. Így aztán szorgosan raktározom a recepteket, mint amilyen ez az olasz húsgombóc is spagettivel gazdagítva. Elkészíteni többféleképpen is lehet, kinek mi a legegyszerűbb. Megfőzhetjük a gombócokat a paradicsomszószban, de olajban is kisüthetjük előre egy serpenyőben, így ropogósabb, ízesebb lesz. Én "bababarát" megoldást választottam: sütőben, kevés olajat locsolva a gombócok alá, értem el a kívánt hatást. Így legalább nem terjengett annyira a zsírszag a lakásban, ami most nálunk az ételek elkészítésekor fontos szempont. Kínáljunk mellé zöldsalátát.

                                                                   Recept 4 főre:

Húsgombóc: 50 dkg darált hús vegyesen (marha, sertés, szárnyas), 2 szelet kenyér tejbeáztatva, 2 tojás, 2 gerezd fokhagyma összezúzva, fél fej vöröshagyma apróra vágva, 3 dkg reszelt parmezán, só, bors, bazsalikom, kevés olivaolaj, 1 csokor felaprított petrezselyem
Szósz: 1 doboz hámozott paradicsom konzerv, 1 doboz 1/2 literes passata*, cukor, só, bors, bazsalikom

*"kezdő" konyhatündér koromban olvastam valakinél a hozzávalók közt a passata kifejezést. Akkor el nem tudtam képzelni, hogy az mi a manó, és mért kell ilyen flancos szavakkal dobálózni. Lám most én is használom, de megsúgom, aki esetleg nem ismeri, nem más ez, mint a jó öreg paradicsompüré sznob elnevezéssel élve. (bocsánat!) :-)

A húsgombóchoz a hozzávalókat alaposan elkeverjük és 3-4 cm-es kis gombócokat formázunk belőle vizes kézzel. Kisütöttem a gombócokat 220 fokon sütőben, míg piros kérget kap minden oldala. Ezután egy nagy serpenyőbe tettem a paradicsomkészítményeket, bele a gombócokat és kb. 20 perc alatt besűrítjük a mártást, miközben összeérnek benne az ízek is. A paradicsommártást fűszerezzük, só, borssal, cukorral. Én bazsalikomot is tettem az ételbe, hogy még olaszosabb legyen. Al dente spagettivel és frissen reszelt parmezánnal tálaljuk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése