2012. december 27., csütörtök

Gesztenyés koszorú

A receptet Tücsök&Bogár blogján találtam, és mivel nagyon szeretem a gesztenyét így télidőn, biztos voltam benne, hogy el fogja nyerni a tetszésemet. Bár nekem külalakra nem sikerült olyan szép koszorút produkálnom, mint az eredeti, azért ízre nagyon finom volt. Reggelire egy pohár tejjel kitűnő választás. Kicsit nehéz volt a tésztával dolgozni, nekem lágynak tűnt, a massza pedig folyt ki belőle, ezért a következő próbálkozás során a tölteléknek szánt vaníliapudingot el fogom keverni a lekvárral és a mézzel, hogy legalább azzal is kevesebb legyen a gond. A receptben található Maroni gesztenyelekvárral sehol sem találkoztam, a piacon kapott lekvárnak pedig nagyon borsos ára volt. Azóta viszont ráleltem a Bonne Maman termékére, mely jó ár-érték arányban kapható a legtöbb hipermarketben.

                                                                            Recept:

Tészta: 50 dkg finomliszt, 5 dkg vaj, 10 dkg porcukor, 2,5 dkg élesztő, 2,5 dl langyos tej, 3 tojás sárgája, csipet só
Töltelék: 1 üveg gesztenyelekvár, 1 cs. főzhető vaníliás pudingpor, 2 ek. cukor, 3 dl tej
lekenéshez: 1-2 ek. tej

Egy tálba tesszük a lisztet, közepébe mélyedést készítünk, ebbe megy a porcukor, majd rámorzsoljuk az élesztőt, ráöntjük a tejet és 15 percig felfuttatjuk az élesztőt. Utána mehet bele a többi hozzávaló és simára gyúrjuk, cipót formázunk belőle, majd meleg helyen kelesszük 20 percig. Amíg a tészta kel, elkészítjük a pudingport az utasítás szerint a tejjel és a cukorral, majd hagyjuk kihűlni. Ha mindez megvan, a tésztából 40x50 cm-es téglalapot nyújtunk, megkenjük a puding-lekvár-méz keverékével és feltekerjük, mint egy piskótatekercset. A tekercset középen kettévágjuk, majd összefonjuk a két ágát, a végeit összenyomkodjuk, hogy koszorú legyen belőle. Sütőpapírral bélelt tepsire helyezve 40 percig kelesszük. Lekenjük tejjel, 180 fokos sütőben 25-30 perc alatt pirosra sütjük.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése