2012. augusztus 28., kedd

Gyerekek szeretik a perecet

A recept Édes és keserű Verától származik, követtem az utasításokat, de nekem még pontosításra szorul a történet. A moziban kapható foszlós perecre készítettem a bendőmet, de sajnos egy nehezen gyúrható tésztából egy kissé kemény, de ízre finom péksüteményt sikerült kihozni, ami ráadásul nem akart szabadulni a sütőpapírtól. Tanácsokat kérek szépen!

                                                                 Recept 8 darabhoz:

1/2 kg liszt, 1,5 dl víz, 4 dkg friss élesztő, 1 tk, só, 1 tk. cukor, 2 ek. puha vaj
1 liter víz, 1 tk. szódabikarbóna

Az élesztőt a cukorral futtassuk fel a langyos vízben. Keverjük el a lisztet a vajjal, sóval, majd élesztővel. Alaposan gyúrjuk össze, kicsit kemény tésztát kapunk így. (sztem ha nagyon foszlik, kell még hozzá víz).
Osszuk nyolc részre, sodorjunk belőle kb. 50 cm hosszú csíkot, formázzunk belőle perecet. Meleg helyen, letakarva kelesszük 45 percig. Közben a liter vizet forraljuk fel, adjuk hozzá a szódabikarbónát. Vegyük le a tűzről és  pereceket áztassuk bele fél percre. Tegyük őket sütőpapírra, 30 percig hidegen pihentessük (sztem olajozzuk be a sütőpapírt, ha nem akarjuk elfogyasztani pereccel együtt). 220 Celsius fokra előmelegített sütőben 15-20 perc alatt süssük ki, melegen kenjük meg őket vízzel és szórjuk meg sóval, szotyival.
És akkor most várom a hozzászólásokat, hogy miért is lett olyan, amilyen a képen látható.



2 megjegyzés:

  1. Sztem vagy nem volt jó az élesztőd - kellően feljött a tészta sütés előtt? - Vagy túlkelesztetted...
    Én ilyenkor járok úgy a kelt tésztával, hogy kemény és nagyon ropogós lesz.

    VálaszTörlés
  2. Még sosem kelesztettem élesztőt vízben, de nagyon nem emelkedett meg, inkább csak feloldódott, pedig még langyítottam is rajta. Így amikor sodortam a kalácsot, nem állt egybe, hanem szétsodródott a felszíne.

    VálaszTörlés