2013. június 6., csütörtök

Egzotikus kalácspuding újratöltve

Egyik hétvégén rokonok jöttek hozzánk látogatóba, és egy gyors kalácspuding összedobására való időt még ki tudtam préselni a napomból, mert nem igazán szeretem üres tányérral várni a vendégeket. Mivel már egyszer készítettem, gondoltam most sem lövök vele mellé, de nem így történt. A szósz ugyanis tejszínből és tojásból készül és annyira sűrű, zsíros volt, hogy a kalácsot nem itatta át, én pedig elfelejtettem jól belenyomkodni a kalácsot. Így olyanra sikerült, mint egy rossz édes rántotta. Nem nyugodtam bele, és újra elkészítettem. Végre jó lett, a hozzá készített banánszósz képviseli az egzotikus ízvonalat. A kalácspuding egy nagyon jó módja a szikkadt kalács, kifli kenyér eltüntetésének, ha valami desszertre fáj a fogunk. Csak a fantáziánk szab neki határt, hogy mivel ízesítsük, lehet likőrökkel, aszalt gyümölcsökkel, magokkal. Én még tavaly raktároztam be pár üveg Monini szirupot, gondolván majd csak jó lesz valamire. Eddig felbontatlanul hevertek, de most eszembe jutottak és cukor helyett ezzel adtam plusz ízeket az öntetnek. 

Recept 4 főre:

250-300 g szikkadt kalács (kifli, kenyér levágott héjjal stb.), 2 dl tejszín, 0,5 dl tej, 5 ek gránátalma szirup, 2 ek. kókuszszirup, 3 ek. kókuszreszelék, 1 ek mazsola, 1 tk rumaroma, 3 tojás, kicsi vaj
banánszószhoz: 3 banán, 2 ek, mazsola, 1 tk. rumaroma, 2 ek barnacukor

A kalácsot felszeleteljük, belehelyezzük a tűzálló edénybe. Összekeverjük a tejszínt, tejet, szirupokat, rumaromát, kókuszt, mazsolát és 3 darab tojást. Ráöntjük a kalácsra, és belenyomkodjuk a kalácsot, hogy beigya a szaftot. A vajat a tetejére rakjuk. 200 fokra előmelegített sütőben, 15-20 perc alatt sütjük meg. Porcukorral tálaljuk. a banánszószhoz a mazsolát a rumaromával pici vízbe áztatjuk, hogy megpuhuljon. A felkarikázott banánt a barnacukorral és a mazsolával, áztatólevével lekvár állagúra karamellizáljuk. Ezzel kínáljuk a pudingunkat.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése